خبرهای داغ:
در قالب طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی صورت گرفت؛

برپایی ۱۱ محفل قرآنی در شهرهای مختلف استان تا امروز در قالب کاروان قرآنی اوقاف قزوین   

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ۳۲ محفل قرآنی در استان قزوین برگزار خواهد شد که از دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان تا کنون ۱۱ محفل قرآنی در شهرهای مختلف استان برپا شده است.
کد خبر: ۹۵۰۲۳۴۶
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

قزوین_ به گزارش بسیج، قرآن کریم نامه هدایت، منبع نور و شفای هرگونه درد فکری، اعتقادی و اخلاقی و مورد بهره‏وری خواص و عوام می‏باشد. هیچ کس از کنار آن محروم برنمی‏گردد و هر که آهنگ قرآن کند، آن را آسان و در حدّ خود، قابل فهم می‏یابد: «وَلقد یسّرنا القرآن للذکر فهل من مدّکر»(قمر /۲۲).

چنان که عقل و عاطفه را یکجا قانع می‏سازد؛ هنری که از عهده هیچ کس برنمی‏آید. مقدار استفاده از دریای ژرف معارف قرآن کریم به نسبت افراد متفاوت بوده، همگان به طور یکسان از آن بهره‏مند نمی‏شوند.«فسالت أودیة بقدرها»(رعد /۱۷) هر کس در هر مرتبه از معرفت و اطلاعات، تنها به اندازه درک و فهم خویش از آن بهره می‏برد؛ زیرا قرآن همانند دیگر کتب نیست که فهم بدوی و عرفی، نقطه پایان آن بوده، نیازی به کندوکاو بیشتر برای نیل به ژرفای آن نباشد. چه، «قرآن دریایی است که به قعر آن نمی‏توان رسید.

همزمان با آغاز سال نو و تقارن آن با ماه مبارک رمضان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در قالب طرح های آرامش بهاری و ضیافت الهی، اقدام به برگزاری مراسمات ویژه همچون محافل انس با قرآن کریم نموده که در همین راستا علی عظیمی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن کریم ، تعمیق تفکر، تدبر و انس نسل جوان با قرآن و آموزه های قرآنی است.

وی گفت: انس با قرآن انسان را از همه جهات ارتقاء می دهد؛ چرا که کتاب هدایت و راهنمای سعادت در دنیا و آخرت است.

عظیمی اظهار کرد: در همین راستا از دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان تا کنون این محافل قرآنی در شهرهای مختلف استان برگزار شده که شامل مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرستان آبیک، مسجد جامع المهدی(عج) شهرک مینودر قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی

قزوین، مسجد جواد الائمه(ع) ملاصدرا، دارالقرآن محمدیه، مسجد امام حسن عسکری(ع) شهرک کوثر قزوین، محفل جامعه حراست استان قزوين در سعدالسلطنه سرای بهشتیان، مسجد جامع شهر قشلاق آبیک می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین ادامه این کاروان قرآنی با تلاوت دلنشین استاد و قاری بین المللی حاج حمید شاکرنژاد امروز در مسجد امام خمینی(ره) غیاث آباد، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان البرز و مسجد جامع طزرک شهرستان بوئین زهرا برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: طبق پیش بینی های به عمل آمده ۳۲ محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته بین المللی و کشوری تا روز ۲۶ ماه مبارک رمضان در سطح استان برگزار می شود و گفتنی است با حضور این قاریان عزیز برنامه های جانبی نیز از سوی سازمان ها و ادارات برگزار می شود.

 وی در پایان گفت: این محافل، مجالسی هستند برای ادامه مسیر نورانی شهداء و آرمان های بلند آنان که جان عزیز خود را در آن راه فدا کردند و امید آن که نسل نوجوان و جوان کشور اسلامی، که آینده سازان ایران اسلامی هستند، در زندگی خود از سیره، رفتار و گفتار شهدا سرمشق بگیرند؛ تا بتوانند مفاهیم قرآنی را در رفتار و عمل خود به کار ببرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار